Nog steeds zorgen over spoorbeveiliging

Er zijn nog steeds zorgen over de spoorbeveiliging. Dat schrijft wethouder Arjan van Gils in de maandelijkse voortgangsrapportage van september 2020.

Het is nog maar de vraag of Bombadier het gaat lukken zich aan de afspraken te houden over tijd en geld. De onderhandelingen tussen RET en Bombadier verlopen nog steeds moeizaam. Er is nu opdracht gegeven of er mogelijk alternatieve oplossingen zijn voor de spoorbeveiliging en wat deze alternatieven voor consequenties hebben voor kwaliteit, tijd en geld. Hier wordt voor het einde van het jaar meer over duidelijk.

Er wordt ook nog steeds aan een nieuwe versie van de spoorbeveiliging gewerkt voor het bestaande traject. De indienststellingsvergunning is hierdoor nog steeds tijdelijk en is onlangs verlengd tot 1 maart 2021.

Op woensdag 23 september is het contract getekend voor de verlenging van de Hoekse Lijn naar het strand van Hoek van Holland genaamd Metro aan Zee. Dit was in klein gezelschap op het strand.

Deze maand start de uitvoering van de werkzaamheden aan baan en spoor. De bouw zal 1,5 jaar in beslag nemen en als alles volgens planning verloopt, dan zal de metro voor het badseizoen van 2022 naar het strand rijden.

Van links naar rechts: John Weijtmans, wethouder Arjan van Gils, Karlien Stroeve (Projectmanager Metro aan Zee), Marc Rosier, Maurice Unck en Ad de Boer. Foto: Roel Dijkstra fotografie.
Van links naar rechts: John Weijtmans, wethouder Arjan van Gils, Karlien Stroeve (Projectmanager Metro aan Zee), Marc Rosier, Maurice Unck en Ad de Boer. Foto: Roel Dijkstra fotografie.